Існує зрозумілий страх, що ШІ призведе до втрати робочих місць. Однак бізнес-лідери сподіваються, що автоматизація також розширить можливості на робочому місці.
Це рік, коли штучний інтелект (ШІ) переходить із маргінесу в мейнстрім. У той час як деякі компанії вже кілька років використовують штучний інтелект і технології машинного навчання для підвищення операційної продуктивності. Менше організацій знайшли способи запровадити генеративні інструменти штучного інтелекту, такі як ChatGPT і Microsoft Copilot, у виробництво.
Що ШІ означає для роботи та продуктивності
У той час як більшість уваги до впливу штучного інтелекту на робочі місця, працевлаштування та майбутнє праці зосереджено на побоюваннях, що багато ролей будуть автоматизовані – і це не безпідставно – набагато менше уваги приділяється тому, як штучний інтелект буде робити середні працівник більш ефективний і продуктивний і потенційно підвищує економічну активність і зростання.
«2024 рік стане роком, коли компанії серйозно підуть на застосування генеративного штучного інтелекту до своїх внутрішніх джерел даних і нададуть інформацію та ідеї своїм співробітникам, щоб допомогти їм виконувати свою роботу ще краще».
Чи є загроза працевлаштуванню?
Дослідження показують, що витрати на штучний інтелект у 2024 році зростуть більш ніж удвічі порівняно з рівнями 2023 року, що становитиме в середньому 2,5 мільйона доларів на компанію, згідно з опитуванням Rackspace Technology і Amazon Web Services.
Але в той час, як роботодавці прагнуть запровадити автоматизацію, багато співробітників стурбовані тим, що збільшення використання таких технологій, як генеративний штучний інтелект, далеко не хороша новина.
Дослідження Forrester показує, що 86% працівників США побоюються, що багато людей втратять роботу через ШІ та автоматизацію, і майже третина (31%) вважає, що ця тенденція проявиться протягом наступних двох-п’яти років.
Цифрові лідери, які відповіли на глобальне опитування рекрутера Nash Squared, дійшли схожих висновків: 17% — це середній відсоток вакансій, які, на думку цифрових лідерів, будуть втрачені через автоматизацію.
Все ж контекст важливий. Хоча зрозуміла увага до побоювань, що багато ролей можуть бути автоматизовані, менше аналізу того, як штучний інтелект може підвищити ефективність і продуктивність працівників і підвищити економічну активність і зростання.